vrijdag 21 december 2012

Kerstboodschap minister Hennis-Plasschaert

In deze laatste Defensiekrant van 2012 sta ik graag met u stil bij de betekenis van de laatste weken van het jaar.

Voor velen is het een tijd van feestelijk samenzijn met gezin, vrienden en naasten. Uitblazen na een jaar hard werken en het glas heffen op het jaar dat komen gaat.

Zeker voor u, als Defensiemedewerkers, is dat meer dan welverdiend. 2012 was een inspannend en bewogen jaar. Er zijn grote prestaties geleverd in binnen- en buitenland. Er moest hard worden gewerkt, terwijl u tegelijkertijd de uitvoering van de bezuinigingen steeds dichterbij zag komen. Geen gemakkelijke combinatie.

Dit jaar is ook op indrukwekkende wijze aandacht gevraagd voor de harde werkelijkheid van onze militairen. Ik doel dan onder meer op de aangrijpende documentaire ‘Gesneuveld’ van Robert Oey.

sterkte
Ik wens alle nabestaanden van onze gesneuvelde militairen zeer veel sterkte. Ik hoop dat zij de kracht vinden enige troost te putten uit de vele warme reacties. Ook wens ik alle Defensiemedewerkers, die gewond raakten in the line of duty alle sterkte bij hun herstel.

Het respect voor militairen is groeiende. En terecht! U moet zich gesteund en gewaardeerd weten.

Dag in, dag uit werkt u aan een veiliger Nederland en een betere wereld. U hebt allen voor een heel mooi en uniek beroep gekozen.

Ik wens u mooie feestdagen toe en een goed nieuw jaar.

Jeanine Hennis-Plasschaert,
minister van Defensie

(Defensiekrant, 19 december 2012)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten